SEO Opava a minislovníček SEO pojmů, které by se vám mohly hodit

Obor zvaný SEO je rozlehlý, proměnlivý a dokonale se v něm zorientovat je leckdy těžké i pro ostřílené experty  v oboru. Již jenom z množství odborných názvů se člověku může zamotat hlava. Následující minislovníček, který jsme pro vás připravili, z vás znalce SEO ještě neudělá, ale alespoň byste po jeho dočtení mohli vědět, o co se jedná, když se řekne… 

 Anchor Text – bez něj SEO neuděláte 

Anchor textem se rozumí samotný text, pod nímž se skrývá odkaz na jinou webovou stránku. Většinou jej poznáte snadno díky jeho odlišnému zabarvení, tučnému označení či podtrhnutí. Anchor text je důležitý pro vás i vyhledávače a obojímu pomáhá (nebo by měl pomáhat) pochopit, o čem stránka, na níž se odkazuje, zhruba bude. 

ALT text 

Popis obrázku v HTML kódu vaší stránky. Vyhledávače si neprohlížejí vaše obrázky jako takové, nýbrž jejich ALT text. Nezapomínejte jej k nim přidat. 

Doména  

Hlavní webová adresa, která vaše stránky identifikuje (např. www.superstranka.cz).  Skládá se za prvé z domény prvního řádu (ty se dále mohou dělit na generické, jako je např. .edu, .org , a na domény národní, jako je .cz, .de, atd.). Dále z domény druhého řádu, což je sám název stránky – v našem případě tedy www.superstranka.cz. Přibýt může i doména třetího řádu, která rozšiřuje doménu druhého řádu – například www.blog.superstranka.cz.  Přehledný seznam nejrůznějších domén najdete například zde. 

SEO Opava

Heading, alias nadpis 

Jde o text na stránce, vepsaný uvnitř tzv. heading tagu. Obvykle slouží jako hlavní nadpis stránky i textových odstavců. Rozlišujeme nadpisy H1, H2, H3 a tak dále, z nichž prioritu má samozřejmě především nadpis H1, v němž by se také mělo ideálně vyskytovat vaše hlavní klíčové slovo (co je klíčové slovo viz níže), a další vedlejší klíčová slova pak můžete rozprostřít do dalších nadpisů. Výskyt klíčových slov v nadpisech jakožto jeden z důležitých SEO faktorů se ale spíše přeceňuje. Svou hodnotu má i nadále, ale spíše jako orientační pomůcka, která vyhledávači pomáhá váš obsah lépe pochopit. Pouhým strategickým umístěním klíčových slov ale dnes vyhledávače neohromíte. 

HTML 

Značkovací jazyk, v němž jsou vaše stránky vytvářeny a jakýsi jejich stavební kámen. Zatímco vy stránky čtete ve svém lidském jazyce, vyhledávače je čtou v HTML. Toto čtení byste jim měli co nejvíce usnadnit zpřehledněním HTML kódu stránek (například odstraněním zbytečných mezer a řádků). Se základy HTML se můžete seznámit třeba zde. 

Klíčové slovo 

Klíčová slova (anglicky keywords) jsou slova, která uživatelé zadávají do vyhledávačů, když chtějí něco najít, koupit či zjistit. Podstatnou částí práce SEO specialisty je zjistit, jaká klíčová slova jsou pro konkrétní odvětví nejlukrativnější a podle nich také upravit texty na webových stránkách či třeba PPC reklamy. Vcelku platí, že obecná klíčová slova přitahují více návštěvníků, ale mají jen malý konverzní potenciál. Naproti tomu konkrétnější (tzv. long-tail) klíčová slova zvyšují šance na úspěšnou objednávku či jinou akci zákazníky. Srovnejte například obecné klíčové slovo “boty” s long-tail klíčovým slovem “červené pánské sportovní boty velikost 43”. 

Linkbuilding 

Činnost zaměřená na získávání odkazů na vaše stránky z jiných stránek. Čím více odkazů z kvalitních stránek bude odkazovat na ty vaše, tím více jejich autorita i pozice ve vyhledávání poroste. 

PPC reklama 

Pay-per-click (česky platba za kliknutí) reklama je metoda reklamy, při níž inzerent umístí svou reklamu na některé z webů, které to umožňují, a platí poskytovateli za každé kliknutí, které k němu návštěvníky těchto webů zavede. 

SERP 

Neboli Search Engine Results Page – Stránka výsledků, kterou vám vyhledávač nabídne po zadání klíčového slova. Cílem SEO je samozřejmě dostat váš web na některou z předních pozic na této stránce.

Jaké další technické termíny byste na náš seznam ještě přidali? Neváhejte a pište do komentářů!