SEO Olomouc: 4 základní kroky pro začátečníky

Pro ty, kteří o SEO v Olomouci ještě neslyšeli, malé poučení na začátek. Optimalizace pro vyhledávače pomáhá dosáhnout cíle, aby na internetové stránky chodilo co nejvíce návštěvníků. Pokud uživatel nedostane od někoho doporučený váš web, jak ho najde? Ano, přes vyhledávač. Ale je dost možné, že výsledky vyhledávání mu nabídnou 10 dalších podobných stránek, které budou před tou vaší. Jak to udělat, aby se vaše stránky vyšvihly o něco výš?

 

SEO Olomouc: Technická stránka

Hodně lidí si pod optimalizací představí hlavně klíčová slova. Webovky ale musí být k botům, kteří je prochází a indexují, přívětivé i po technické stránce. 

Mezi technické parametry patří například:

  • URL adresa 
  • bezpečnostní protokol
  • mobilní SEO
  • kvalita webhostingu

S posledním bodem sami těžko něco uděláte; leda byste hosting změnili, ale na další dva se podíváme podrobněji.

 

HTTP nebo HTTPS?

Jednou z těchto dvou zkratek začíná každá adresa, jedná se o bezpečnostní protokoly. Rozdíl mezi nimi je v písmenku S a samozřejmě ve vlastnosti, kterou toto písmeno značí. 

Je to “secure”, čili “zabezpečení”. Logicky z toho plyne, že HTTPS umožňuje zabezpečenou komunikaci mezi serverem a prohlížečem. 

Stránky s bezpečnostním protokolem HTTPS vyhodnotí vyhledávač příznivěji

 a zařadí na vyšší příčky ve výsledcích. 

 

WWW.NEJLEPSIZNEJLEPSICH.CZ

URL adresa se skládá z pěti částí:

  1. bezpečnostní protokol – HTTP nebo HTTPS
  2. subdoména – ve většině případů www
  3. doménové jméno – název vašeho webu
  4. koncovka – cz., com., org. atd.
  5. separátní stránky za lomítkem – např. /kontakty.cz

 

Kromě HTTPS, které jsme již probrali, je dobré zaměřit se na jméno pro váš web, tedy bod 3. Doporučuje se zvolit název, který obsahuje vaši značku nebo logo, zároveň i klíčové slovo, ale celá URL adresa by měla být co nejkratší. Docela oříšek, že?

 

Stěžejní fráze

Oficiálně se to nazývá klíčová slova, ale ve skutečnosti se opravdu jedná o fráze, obraty, slovní spojení. Když si budete chtít v Olomouci najít SEO specialistu, nezadáte do vyhledávače pouze “SEO”. Nebo jen “specialista”. Pravděpodobně napíšete “SEO specialista Olomouc”. A vyhledávač vám nabídne stránky, které tato klíčová slova, fráze, obsahují.

Jednoduchou analýzu můžete zkusit sami s pomocí “našeptávače” ve vyhledávači

nebo nějakého placeného nástroje, ale důkladná a hodnotná analýza obsahuje

údajů daleko více, proto je dobré svěřit ji odborníkovi.

 

Kvalitní copy

Nemáme na mysli copy jako účes, ale [kopy], což je vyladěný marketingový text. A využijete ho hned několikrát. SEO copywriter je váš člověk.

 

Obsah stránek

Poutavé unikátní texty, ať už komentujete své produkty či služby nebo popisujete vznik firmy. Samozřejmě musí obsahovat klíčová slova, ale smysluplně a přirozeně. Pro lepší představu se mrkněte se třeba na to, jak napsat optimalizovaný popisek kategorie internetového obchodu.

 

Titulek

Titulek, který vyskočí ve výsledcích vyhledávání, musí uživatele zaujmout. Opět nezapomeňte na klíčová slova kvůli vyhledávači, ale kvůli uživatelům využijte prostředky, které vzbudí jejich zájem (prodejní argumenty, výzva k akci, otázka atd.).

 

Popisek  

Je to vlastně zkrácený popis obsahu vašeho webu, takové shrnutí, které se objeví ve výsledcích vyhledávání hned pod titulkem. Stejně jako titulek by tedy měl být originální, atraktivní, vyzdvihující vaše hlavní výhody.

Pokud vám sloh ve škole moc nešel a nemáte tzv. “básnické střevo”,

přenechte tuto část raději zkušenému copywriterovi.

 

Prolinkování

Pro začátek jen interní. V textech odkazujte na další vaše stránky či texty. Usnadní to pohyb a orientaci nejen návštěvníkům webu, ale i vyhledávačům. V další fázi se zaměřte na budování zpětných odkazů, ale to už je běh na delší trať.

Tento běh má svoje pravidla a překážky, proto si s ním nechte poradit.  

Základní kroky ke zlepšení pozice ve výsledcích vyhledávání už znáte.

Také jistě máte představu, které z nich (ne)zvládnete sami.

Tak se do toho pusťte.

Pomohl vám tento článek s pochopením primárních pravidel SEO?

Budeme rádi, když nám o tom napíšete komentář.

Nebo máte pocit, že jsme na něco zapomněli?

Upozorněte nás a nezapomeňte se zmínit, jak svoje SEO řešíte vy.

 

Natálie Vrbová