Digitální marketing

Jaké máme možnosti při zobrazování reklamy na internetu  a musíme za ni vždy platit? Prozradíme si, jak ji nejefektivněji zacílit. A lze ztotožnit s digitálním marketingem? Určitě ne. Digitální marketing má širší cíle. K čemu nám může být digitální marketing vlastně dobrý? To vše a ještě více se dozvíte v tomto článku. 

  • První cíl, kterého můžete chtít prostřednictvím digitálního marketingu dosáhnout, je branding, neboli budování značky. V podstatě se snažíte, aby se vaše značka dostala do povědomí, co největšího počtu lidí.
  •  Dalším cílem je akvizice. Zde bude  cílem získat pro váš web, co nejvíce návštěvníků. A také docílit toho, aby vaši potencionální zákazníci byli dostatečně seznámeni s obsahem webu, případně sortimentem, který nabízíte.
  •  Objednávky a následně co největší tržby budou vaším následným cílem, pokud prostřednictvím vašeho webu  něco prodáváte.
  •  Posledním, ale neméně důležitým cílem je budování vztahu s vaším zákazníkem. Případně čtenářem, Pokud se nejedná o web, který prodává.

Existuje více možností, jak pomocí digitálního marketingu propagovat svoje stránky, nebo jak na ně přivést návštěvníky. 

Placené reklamy – například PPC reklama (Google Ads nebo Sklik), reklama sociálních sítích (Facebook, Instagram), RTB neboli Real Time Bidding – jedná o reklamu, která v reálném čase cílí na uživatele podle jeho věku, pohlaví a preferencí (co uživatel dříve vyhledával apod.), affiliate marketing – zde se jedná o provázanost stránek, které produkt doporučují se stránkami, který produkt prodávají

Neplacená propagace – Organické vyhledávání – zde je nutné mít kvalitní SEO popř. odborníka, který se tím bude zabývat, posty na FB nebo Instagramu, blog, přímá návštěvnost

Mailing – jedná se o rozesílání propagačních emailů odběratelům. Zde je nutné dodržovat GDPR

Pro kvalitní propagaci určitě doporučujeme kombinace všech třech způsobů 

Jak marketing správně zacílit

Závisí na tom, co prodáváte nebo o čem píšete. Pokud budete mít e-shop s dámskými luxusnějšími šperky, budou vaší cílovou skupinou např. ženy ve věku 30 – 60 let. Následně tuto cílovou skupinu nastavíte pro nákup místa  v reklamním systému. Ten už sám vaše sdělení zobrazí napříč celým internetovým prostředím.. Bude to tam, kde má daný systém zaplacené plochy. Uveďme si příklady podle čeho můžeme své sdělení správně nasměrovat:

    Místo – reklama se bude zobrazovat například uživatelům v okruhu Prahy 1 do 10 km. Nebo to můžete povýšit na celá města, kraje apod.

          Věk, pohlaví.

          Záliby.

–    Chování na internetu – zobrazení zboží, které uživatel naposledy kupoval, zobrazení webu, kde zákazník nákup nedokončil aj.

Co znamená slovo kampaň v online marketingu?

Můžeme tak označit PPC kampaň, mailing nebo kampaň na sociálních sítích. Taktéž se může jednat o kampaň, která je zaměřená na povědomí o vaší značce či novém produktu. Zde předpokládáme, že zákazník o značce či produktu neví a nemá o něj zájem. Úkolem je to změnit. Další kampaní je ta, která využívá již existující poptávku. Jde o případ, kdy zákazník již projevil o produkt zájem. 

Nyní jste si rozšířili znalosti o pojmy z online marketingu. Konkrétně už víte, jaké jsou základní cíle v tomto odvětví, jak efektivně cílit nebo kde je možné reklamy zobrazovat. 

Zajímáte se o online marketing čistě ze zvědavosti nebo se mu do budoucna chcete věnovat? Myslíte si, že mohou být nástroje online marketingu efektivnější, než marketingu, který je off-line?